Вчера, 19.07.2018 г. е публикуван Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № Н-18 от 13 декември 2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства, който бе обсъждан с представители на бранша още през 2017-та, след което през септември 2017-та бе публикувано изменение на наредбата само с някои от първоначалните идеи, но с ясна заявка за сериозни промени по фискалните устройства, като изпращането в реално време на информация за продажбите до сървър на НАП.
Друго съществено изменение бе, че НАП трябва да изградят нов сървър, който да поеме цялата информация. Първоначалните очаквания, че това ще се случи най-късно до края на Март 2018-та обаче не се оправдаха. През Януари и Февруари вместо това се обсъждаха допълнителни изменения, които до голяма степен са разписани в настоящия проект.
Същественото в случая е, че очевидно ще има подмяна или съществена доработка на фискалните устройства, които се ползват в момента. Първоначалния срок за регистрираните по ЗДДС, да отговорят на измененията се предлага да бъде удължен само с 3 месеца до 31.03.2019 г., а за да нерегистрираните – да се запази до 30.06.2019 г.
С този проект се въвежда изискване за деклариране и ограничаване на използването на търговски софтуер в обектите, както и редица други изисквания към тях. Въвежда се и регистрация на лицата, които извършват продажби чрез електронни магазини, а сроковете са почти същите, защото се очаква измененията да бъдат публикувани в държавен вестник още през Септември 2018 г.
Интересно е, че се планира и получаване на разрешителни за сервизните фирми на фискални устройства, като всички досегашни свидетелства за регистрация на сервизи ще важат само до 31.12.2018 г.
Имаме един месец – до 18.08.2018 г., за да обсъдим и предложим промени по проекта, а след това, почти сигурно, само ще се наложи да изпълняваме новите си задължения!
Весело лято!
От днес измененията на наредбата са вече факт!